chceauto.pl
x
Porsche Cayenne po liftingu

Porsche Cayenne po liftingu

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2023-04-19
Porsche Cayenne przeszło gruntowną modernizację. Niestety, przy okazji z europejskiej gamy wycięto topowy model, czy Cayenne Turbo GT.

Porsche Cayenne Turbo GT po liftingu
Porsche Cayenne Turbo GT po liftingu
To nie jest liftng. Stylistycznie Cayenne zmieniło się niewiele, ale technologicznie - bardzo. Zmiany pojawiły się w układzie napędowym, podwoziu, wzornictwie oraz wyposażeniu.

W Cayenne Porsche zastosowało zmienioną koncepcję sterowania i wyświetlania informacji. Dostęp do często używanych funkcji znajduje się bezpośrednio na kierownicy lub tuż obok. Na przykład dźwignia mieszczona po lewej stronie za kierownicą dodatkowo służy do ustawień systemów wspomagających. Dźwignia automatycznej przekładni została zlokalizowana na desce rozdzielczej, usunięto to ją z konsoli środkowej.

Porsche Cayenne E-Hybrid Coupe po liftingu
Porsche Cayenne E-Hybrid Coupe po liftingu
Przeprojektowany kokpit Cayenne po raz pierwszy obejmuje w pełni cyfrowy 12,6-calowy zestaw wskaźników w tak zwanej zakrzywionej, wolnostojącej formie. Jako opcja dostępny jest zoptymalizowany wyświetlacz head-up. Standardowy centralny ekran Porsche Communication Management (PCM) ma wielkość 12,3 cala.

Po raz pierwszy po stronie pasażera oferowany jest dodatkowy wyświetlacz o przekątnej 10,9 cala. Mże wyświetlać dane na temat osiągów, zapewniać osobny dostęp do elementów obsługi systemu informacyjno-rozrywkowego oraz, w zależności od rynku, umożliwiać strumieniowe przesyłanie treści wideo podczas podróży. Specjalna folia sprawia, że kierowca nie widzi zawartości tego wyświetlacza.

Porsche Cayenne E-Hybrid Coupe po liftingu
Porsche Cayenne E-Hybrid Coupe po liftingu
Porsche fabrycznie wyposaża teraz Cayenne w zawieszenie ze stalowymi sprężynami oraz Porsche Active Suspension Management (PASM). Nowe amortyzatory w technice dwuzaworowej, która umożliwia osobną kontrolę ugięcia i odbicia.

W Europie zmodernizowane Cayenne będzie dostępne w trzema wersjach silnikowych.

Gamę Cayenne otwiera zoptymalizowany 3,0-litrowy silnik V6 z turbodoładowaniem. Generuje on teraz moc 260 kW (353 KM) oraz 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego, czyli o 10 kW (13 KM) i o 50 Nm więcej niż wcześniej.

Porsche Cayenne po liftingu
Porsche Cayenne po liftingu
Udoskonalony 4,0-litrowy silnik V8 biturbo zastępuje poprzednią jednostkę V6 w Cayenne S. Z maksymalną mocą 349 KW (474 KM) i maksymalnym momentem obrotowym 600 Nm – to o 25 kW (34 KM) oraz o 50 Nm więcej niż w poprzedniku – zarówno w SUV-ie, jak i w Coupé pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,7 s. Prędkość maksymalna wynosi 273 km/h.

Natomiast sześciocylindrowy motor stanowi podstawę zespołu napędowego Cayenne E-Hybrid. W połączeniu z nowym silnikiem elektrycznym, wzmocnionym o 30 kW – do 130 kW (176 KM), moc systemowa wzrasta do 346 kW (470 KM). Akumulator o pojemności zwiększonej z 17,9 kWh do 25,9 kWh, zapewnia zasięg WLTP w trybie elektrycznym do 90 km. Nowa ładowarka pokładowa o mocy 11 kW skraca czas ładowania do mniej niż 2,5 h.

Porsche Cayenne po liftingu
Porsche Cayenne po liftingu
Niestety, z europejskiej gamy Porsche, na skutek zaostrzania norm emisji, znika topowy wariant Cayenne Turbo GT. Występuje on wyłącznie jako Coupé, a moc 4,0-litrowego silnika V8 biturbo została zwiększona o 14 kW (19 KM), do 485 kW (659 KM). Cayenne Turbo GT przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,3 s i osiąga prędkość maksymalną 305 km/h.

Standardowe wyposażenie Cayenne zostało poszerzona i obejmuje m.in. reflektory LED Matrix, zawieszenie Porsche Active Suspension Management, 20-calowe obręcze kół, wspomaganie parkowania z przodu i z tyłu wraz z kamerą cofania oraz schowek na smartfon z funkcją ładowania indukcyjnego z mocą do 15 W.

W Polsce Porsche oferuje Cayenne po modernizacj w cenie od 428 tys. zł (Coupé: od 448 tys. zł). Cena Cayenne E-Hybrid wynosi od 458 tys. zł (Coupé: od 473 tys. zł), a Cayenne S – od 529 tys. zł (Coupé: od 555 tys. zł). Nowe modele można już zamawiać, a dostawy rozpoczną się w lipcu 2023 r.

Porsche Cayenne po liftingu - GALERIA ZDJĘĆ

Porsche Cayenne po liftinguPorsche Cayenne po liftinguPorsche Cayenne po liftinguPorsche Cayenne po liftinguPorsche Cayenne po liftinguPorsche Cayenne po liftinguPorsche Cayenne po liftinguPorsche Cayenne po liftinguPorsche Cayenne po liftinguPorsche Cayenne po liftinguPorsche Cayenne po liftingu

Zobacz także

Porsche Cayenne GTS po modernizacji z większą mocą

Porsche Cayenne GTS po modernizacji z większą mocą 2024-05-05

Skrót GTS pochodzi od słów Gran Turismo Sport, co w praktyce oznacza mocne wersje napędowe. Cayenne GTS wyróżnia zmodyfikowane zawieszenie ze zmniejszonym o 1 cm prześwitem. Samochód jest teraz standardowo wyposażony w adaptacyjne zawieszenie...
Porsche Cayenne S E-Hybrid. Nowość

Porsche Cayenne S E-Hybrid. Nowość 2023-09-26

Porsche poszerza ofertę hybrydowych odmian nowego Cayenne o wersję S E-Hybrid.Porsche Cayenne S E-Hybrid to trzeci zelektryfikowany wariant silnikowy tej serii modelowej, plasujący się pomiędzy Cayenne E-Hybrid oraz Cayenne Turbo E-Hybrid. Wersja ta jest...
Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid. Tak mocnego nie było!

Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid. Tak mocnego nie było! 2023-08-29

Porsche wprowadza na rynek najmocniejszy wariant linii swoich SUV-ów – Cayenne Turbo E-Hybrid. Nowa topowa odmiana legitymuje się kosmiczną mocą 739 KM. Nowa generacja Porsche Cayenne debiutowała na początku 2023. Teraz gama modelowa zostaje poszerzona...
Nowe Porsche Cayenne. Pierwsze zdjęcia kabiny

Nowe Porsche Cayenne. Pierwsze zdjęcia kabiny 2023-03-31

18 kwietnia Porsche oficjalnie zaprezentuje Cayenne... no właśnie nie do końca nowej generacji. Co prawda, obecny model ma już sześć lat, więc najwyższa pora na generacyjną zmianę, ale wiadomo, że jesteśmy w trudnym czasie, gdy dochodzi do...
Porsche Cayenne po modernizacji w ostatnich testach

Porsche Cayenne po modernizacji w ostatnich testach 2023-02-10

Porsche przygotowuje modernizację modelu Cayenne. Samochód debiutował w 2017 roku, ale producent zamiast prezentować nową generację, zdecydował się tylko na daleko idącą modernizację. Zmiany mają obejmują zespół napędowy, podwozie, design,...
Rekordowa sprzedaż Porsche w Polsce

Rekordowa sprzedaż Porsche w Polsce 2022-07-29

Rok 2021 był najlepszym w historii dla Porsche w Polsce. Wszystko wskazuje jednak na to, że kolejny rekord sprzedaży padnie już w tym roku - w pierwszych sześciu miesiącach Porsche sprzedało w naszym kraju blisko 40 proc. więcej samochodów niż w...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS